Födelsedag med kaos

Dagen startade bra med tårta och mamma och moster på besök. Vi hade det trevligt på balkongen i det inte allt för varma vädret. Sedan var det in planerat en ritt på Revinge och jag satte mig i bilen glad ihågen och i god tid för kvällen aktiviteter. Vad hände... jo den annars så tillförlitliga Pärlan (bilen alltså) bestämde sig för att kasta in handduken och orkade knappt upp för garageuppfarten än mindre i någon betydande hastighet därefter. Jag kom snabbt på bättre tankar och Pärlan parkerades å det bestämdaste här utanför på lämpligt ställe för att lätt kunna bli bogserad till verkstaden. Det "roliga" med det hela är att Pärlan nyss är hemkommen från service för mindre än två veckor sedan. Jahapp... hej då dragbilen säger man då. Hur skall jag kunna klara mig utan bil. Jag som har hästar som jag jobbar med i tre olika stall.Turligt nog går försäkringen in och förser mig med hyrbil men utan krok så det blir till att leta efter snälla människor som kan låna ut sin dragbil till mig de kommande vekorna. Tid på verkstaden blir det inte förrän den 22:e. :-O
Och visst att jag fyller år och att en juste ny dragbil finns i tankarna långt fram i tiden men det var inte det som jag tänkte mig i present detta året. Nu står det i och för sig högst upp på listan.

Två timmar senare än jag hade tänkt och bra stressad kom jag ut till stallet. Tid för uteritt fanns det inte och stackar Hisan fick en irriterad matte på halsen. Trots allt detta skötte han sig kanon i padocken under det korta men effektiva passet han fick gå där. Jag är inte kul att tas med när jag blir stressad men som tur är krävs det en hel del innan stressen kommer. Men bil haveri är en sådan sak som utlöser detta.
Hisan skall få sin uteritt i morgon och jag lovar att bara vara snäll då...
I vilket fall jobbade änglahästen super och gick riktigt bra den lilla stund som blev ridning.

Den 18:e har jag ju planerat in tävling... någon som har en dragbil att låna ut?

Kommentarer
Postat av: Linda

Nej vad trist:-(. Hade jag haft en bil´hade du fått låna den.

2009-07-09 @ 00:50:03
URL: http://kanariebloggen.blogg.se/
Postat av: Linda

Tyvärr äger vi ingen bil alls, men hade jag haft en så hade du fått låna den!

2009-07-09 @ 17:56:52
URL: http://www.piddersfru.com
Postat av: Ullis

Vilken tur att ni skriver med era bloggadresser så att jag kan skilja på er när ni heter samma.

Det har nog lös sig med bil till tävlingen. =)

2009-07-09 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0