Världens bästa Hisan

Nu är det semestertider och det innebär att även det dagliga skrivandet här har viss fördröjning. Sedan senaste inlägget har det nu gått tre dagar och jag har haft minst sagt en del hästigt för mig.



I fredags vilade Hisan. Han var dock den ända som vilade. Jag själv startade dagen tidigt inne på Jägers. Jag skulle hjälpa Annette att köra Håvard som sällskap till Blixtra som skulle visas upp för sin ägare.


Håvard tände verkligen till på stora banan och var som en tiger. Han fick dock hålla sig lite på mattan för det var ju Blixtra som skulle få visa hur duktig hon var. Vi övade voltning och sedan bar det av. Blixtra var jätteduktig, det är premielopp nästa som gäller för henne och Håvard var mycket rolig att köra, han startar på tisdag. Det är alltid lika kul att köra och då speciellt på stora banan.



Därefter begav jag med av ner till Falsterbo i sällskap med Lindah, Annika som kom ner på besök och Jan. Vi tittade på nationshoppningen som bjöd på fina ritter med världseliten och jag fick shoppat lite. ;)
Det blev ridvantar av märket Roeckl i svart och brunt, stigläder i samma modell som innan men hela, ridbyxor i min favoritmodell från Pikeur i beige och en gratis boxgardin från Folksam.

Några skor blev det tyvärr inte för det fanns inga i min storlek. De får helt enkelt vänta någon månad.

På lördagen hade jag först tänkt att åka ner till Derbyt men eftersom vädret inte såg så lovande ut åkte jag och Annika ut till Jan i stället och åt tårta. Det är helt klart ett bra substitut för ett regnigt Falsterbo.
Vi tog även ut Karin på en liten tur i den gula vagnen på banan. Det var fantastiskt kul att få köra Karin igen, det var nsätan ett år sedan, även om vi bara skrittade och travade sakta. Annika fick också köra lite.



Vi åkte även ut till Lena en sväng för Jan ville hälsa på henne.

Fram åt eftermiddagen fick jag och Annika ett lite crasy infall och tog med oss kusin Malin och hennes sambo ner till Falsterbo. Vi hann med en timmes shoppning innan de stängde och såg Six Bar tävlingen där de hoppade hela 2 meter höga hinder.



Jag shoppade ytterligare ett par ridbyxor. Dessa var i jeans och från Kingsland. Nu är jag väl rustad och har massor av nya roliga saker.



Sent på kvällen var det Hisans tur Annika fick sig en drilling på hans rygg. Det gick över förväntan att instruera henne, jag har sjukt dåligt självförtroende när det gäller det.
Hisan gick riktigt bra och efteråt satt jag själv upp en liten stund för att känna lite på honom inför söndagens tävlingar. Jag fick fram honom hyfsat men det var inte utan ansträngning. Jag flåsade som en blåsbälj efteråt.

Söndagen startade hyfsat tidigt och jag var minst sagt trött.
Jag lyckades till och med med konststycket att spärra mitt ica kort i bensinautomaten genom att stoppa in det i stället för bensinkortet och trycka "fel kod"... dax att vakna kanske?

Vi gav oss av upp till Klippan och Herrevads kloster. Lagom till när jag skulle börja rida fram öppnade sig himeln. Vi kunde krypa in i ett ridhus som var under uppbyggnad men blöta belv vi ändå.



Jag red massor av tempoväxlingar i både trav och galopp på framridningen och Hisan kändes super. I första klassen som var en meter så nollade vi både grunden och omhoppningen men jag svängde inte tajt nog och fick därför en "långsam" tid. Vi hamnade en bit ner i resultatlistan och givetvis utanför plasering.



Till nästa klass fortsatte vi med tempoväxlingar och han kändes super. Grundomgången nollade vi men fick ett nedslag i omhoppningen på näst sista hindret. Här svängde jag dock lite mer vågat. Det var inte svängarna som fällde oss utan snarade kändes Hisan lite trött när vi vände upp på sista linjen. Mer konditionsträning kanske?



Jag är ändå fruktansvärt nöjd då det kändes jättebra och han bjöd fint på alla hinder, inte en tvekan någonstanns.

Dessutom hade vi tekniska problem så endast ett par språng av tävlingen fastnade på film.

Jag tror att jag kommer att anmäla Hisan till tävling den 9 augusti och då går vi ut i 1.10 och 1.20 som är de klasserna där vi skall ligga.



Lena fick också besök under söndagen. Hon fick mer flugmedel på sig och stog länge och tittade efter oss vid grinden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det Falsterboveckan förra veckan? Det missade jag ju helt totalt, har inte ens läst om det i någon tidning. Inte heller sett att tv sänt något som de brukar göra...

2009-07-20 @ 21:36:41
Postat av: Anonym

Japp det var det.

2009-07-20 @ 21:43:06
Postat av: Linda

Vad duktiga ni var :-)

2009-07-20 @ 23:04:38
URL: http://kanariebloggen.blogg.se/
Postat av: christerdotter

Vad härligt att du har semester! Och vad härliga bilder=) jag blev helt sugen på att hoppa då jag såg dig och hisan på filmen. Jag brukar aldrig vara sugen på det ;)

2009-07-21 @ 19:24:37
Postat av: Ullis

Semestern är tyvärr redan slut. Jag vet inte rikigt vart den tog vägen. :(

2009-07-21 @ 21:57:01
Postat av: Anonym

Va, redan slut? Nej vad trist =( Fast jag vet vart den tog vägen för dig; i olika stall ;) Du är rejält hästbiten du! Haha, fattar inte hur du hinner med allt.

2009-07-23 @ 16:17:32
Postat av: Ullis

Det är nog lite av drogvarning på hästar för mig... man vill bara ha mer. Tolleransnivån höjs lixom.

2009-07-23 @ 22:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0