Allt på en gång

Eftersom gårdagen mest spenderades här hemma så passade jag på att göra allt idag i stället.

Jag började med att rida Hisan i morse. Ridturen blev inget vidare faktiskt. Flugorna var för ettriga. Stackars Hisan kunde inte koncentrera sig alls på banan utan slog och bet efter flugor. Jag avbröt ganska snabbt och for till hästaffären för att köpa än mer flugmedel. Han har redan switch på sig men det räcker inte långt. Vi är bra bortskämda med att ha det relativt flugfritt på hemmaplan vilket är en förutsättning för träning. Dessutom hade Hisan ett skrapsår på utsidan av skenan vänster bak. Jag undrar så vad han hittar på i hagen.

Därefter blev det Jägers med ridning av båda.

Först ut var Sir Remington som var som vanligt. Mjuk och fin och svarade direkt på mina hjälper. Lite motig var han när det kom till höger bog men annars kanon.

Tysken hade en räv bakom varje öra idag. Han for iväg när han fick syn på ett ponnytravarekipage men lugnade ner sig lika kvickt. Han är mycket spänstig den lille busen och han tar verkligen i i allt han gör. Efter hand när han lär sig mer kommer han nog bli superrolig att rida med hans exposivitet och spänst.
 
Efteråt blev det lunch hemma innan det bar av till Annettes.

Lena blev omklappad i hagen. Hon ser ut att trivas som fisken i vattnet. På onsdag skall vi åka med henne på sista ultraljudskollen.

Jag och Malin red en sväng på fältet. Hon på Morgan och jag på Dina.
Dina kommer att kvala på tisdag i sulky.
Hon hade verkligen tagit till sig av midsommardagens träning och var superfin att rida. Vi travade några rundor på fältet i fin balans.

I morgon får vi en gäst hit. Han kommer stanna ett tag och jag hoppas att han kan tänka sig att bo på den ena balkongen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0