Hemma igen

Så var man hemma igen och oj vad tiden gick fort.

Såhär efter resan slås man av att det är fruktansvärt kallt här hemma just nu. Brrr
Jag saknar redan den italienska attityden på flera plan. Bland annat till och med i trafiken... det går inte att ens bli trött när man kör där nere för då smäller det. Här rör det knappt på sig så här blir jag bara supertrött när jag kör. (Eller, jag vill i alla fall tro att det är så). För övrigt har jag konstaterat att italienare inte kan köra i rondeller... det blir alltid köer och annat elände. Det gäller att hålla tungan rätt i munnen när man skall ge sig in där.



Jag saknar redan maten, shoppingen och språket.



10 dagar är just den tiden som behövs för att väcka grammatiken till liv och så skall man hem. Suck... 10 dagar är dessutom för kort tid för att inte lägga på sig några semester kilon av en Italienresa, det finns ju så mycket gott som måste ätas på plats. Jag har därför varit ute och joggat i regnet idag...



Det går förstås snabbt att komma tillbaka i de gamla gängorna. Jobb och lite häst blev det idag.

Jag var en sväng och hälsade på Lena i hagen. Hon såg rätt nöjd ut och hade fått tre nya adepter att uppfostra nu när Ängelen hade åkt. De nya var yngre och antagligen lite mer att bita i. Nu har hon dels Blixtra (2 år), Amazing och Sueme (1 år vardera) att hålla ordning på. Men det kommer nog att gå fint. Snart går de väl på led bakom tanten i hagen. ;)

Jag var också en sväng in till Jägers för att kolla när Svarta Hingsten sprang. Det var tyvärr inte hans dag idag. Ingen placering men nästa gång blir det nog bättre.

I morgon kommer Hisan hem igen. Jag har saknat honom massor så det skall bli trevligt att åka och hämta honom men det blir en lång resa framför allt för mig.
Dax för lite sömn med andra ord...

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Välkommen hem igen!

2009-06-10 @ 22:07:43
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0