Revinge hed och bitflugor

Efter en minst sagt hård kväll igår och en morgon som jag gärna slipper uppleva igen på ett bra tag eller kanske aldrig. Åkte jag ut till stallet först vid fyra tiden. Nog för att jag behöver ta det lugnt ibland men det behöver ju inte betyda att man skall behöva må piss då också. Det är väl sådant som händer.

Hisan har sovit ute sedan i onsdags nu och trivs som fisken i vattet. Jag trodde att han skulle vara bra i gasen idag eftersom han vilade igår och började med att släppa honom lös i padocken. Hisan var dock inte sugen på att springa idag så vi blev inte långvariga där uppe.

I stället bestämde jag mig för att bege mig ut på Revinge själv. De senaste gångerna vi har varit där ute har han inte varit kul att rida men skam den som ger sig.

Idag var det helt andra bullar. Hisan betedde sig som han skall. Det vill säga, han var pigg och framt men inte störig och bråkig alls. Det var ändast när vi stod still för att jag skulle kunna öppna och stänga grindarna som han blev mycket störd av alla hästflugor som passade på att bita honom. När vi sedan var på gång igen var det inga prolem. Jag lät honom springa på rejält i en svag backe och det var superkul enligt Hisan.
Vi galopperade nästan hela vägen ute på heden så han blev rejält rastad.

Han sår har nästan läkt färdigt nu. Det är ingen ficka kvar och det betyder att tvättandet är över.

I morgon är det nya tag med nya krafter. Jag skall både in till Jägers och till Annettes och så Hisan förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0