Fredag igen...

... och idag utan träning. Skönt faktiskt även om det blev sent ändå.

Jag var ute en sväng hos Lena och gosade med henne i hagen. Söta lilla svarta kom och var mycket kelig. Det blev inte så mycket mer än kel för hennes del idag. Jag hjälpte Annette med att flytta hennes hästar och sedan regnande det också och var allmänt blött. Jag måste erkänna att jag är bra bekväm i de flesta fall. Det blir lätt så när man är trött en fredag i vart fall.

Hisan fick däremot mer uppmärksamhet idag och ett pass i padocken om än bara på en halvtimme. Mitt nya mantra är bjudningen och energi... eller det var nog inget nytt. Jag känner att jag har tjatat rätt bra om det tidigare. Nu är det i vart fall tid att ta thuren vid hornen och göra något åt det.
Efter en moderat uppvärming satte jag rejäl snurr på Hisan. Och det protesterades vilt. Varför ta i när man bara kan lulla runt lixom. Jag red en massa övergångar och skolor, Hisan blev verkligen i gasen och mycket busig fast samtidigt väldigt fin. Det är nog så att jag mesar för mycket med honom och därför inte rider fram. Det är hög tid att sluta mesa och se till att det funkar nu. Hur skall det annars gå när tävlingssäsongen sätter igång?

Det var ju fredagen den 13:e idag och lite strul blev det allt. Jag höll inte på att komma med bussen på morgonen eftersom busskortet krånglade i apparaten. På lunchen var jag på kundcentret och bytte det men då lyckades kassörskan slarva bort min Malmö-zon. Detta märkte jag inte förrän jag skulle hem... så då höll jag på att inte komma med bussen då heller. Så nu har jag ett busskort som är köpt för att åkas mellan Malmö och Lund på som bara gäller mellan Lund och Stångby... Grattis. Det blir till att gå till kundcentret på måndag igen... suck.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Ojdå, snacka om otursdag... men en hel dl lycka i alla fall=)

2009-03-14 @ 09:16:17
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0