Måndag

Så var det måndag igen.

Igår gick jag tidigare från jobbet för att hinna med en tur in till Jägers innan hovslagaren skull komma till Hisan. Riktigt som jag hade tänkt mig blev det förstås inte... hovslagaren var tidig och ringde för att kolla om Hisan var inne mitt under ritten på Sir Remington.

Sir var något springig trots att han hade varit ute och gått långsamt i över en timme tidigare under dagen. Dagens grej var dessutom att försöka komma undan genom att lägga huvudet på sned åt vänster. Detta gör han även i vagn. Jag tyckte att jag fick lite ordning på det mot slutet av passet.

Hisan fick vila och då sina hovar ompysslade. Han var väl till freds med att ha rullat in sig i lera igen efter helgens bad och överdirvna renhet.

Jag var även ute hos Lena en sväng och vi var ute i ca 15 minuter på fältet strax innan mörkret föll på. Det går verkligen åt rätt håll nu, det är fantastiskt med mer dagsljus. Det behövs verkligen.
Lena var också på ett enormt pigg humör... det var knappt att jag lyckades lugna ner henne tillräckligt för att hänga med i hennes skritt där bakom i linorna. Hon har säkerligen också vårkänslor. Hon springer tydligen dessutom och showar friskt i hagen varje dag dessutom. ;)

I kväll blir det fortsatt vila för Hisan. Jag skall nämligen träna lite själv på gymmet... det var några veckor sedan nu. Och så skall jag och Fredrik städa hemma. I morgon blir det nämligen visning... det kanske närmar sig flytt ändå för oss... det kommer att bli mycket spännade. ;)

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Vad härligt att höra om Lena=)

2009-03-11 @ 18:04:26
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0