1 maj

Idag har jag och Lena varit på Brodda igen och idag fanns det bra mycket mer ägg klara. Det blir ett nytt besök på Brodda för Lena på måndag med Annette och sedan förhoppningsvis kommer "hingsten i lådan" på tisdag.

Hisan blev riden idag. Jag har varit väldigt ofokuserad med hans ridning under hela senvintern och uteritterna har inte varit många. Nu när vädret är roligare och min ork börjar återvända tycker jag att han har lagt sig till med en massa ofog över vintern faktiskt. Jag har tänkt att försöka hålla mig borta från banan hemma så mycket det går nu när det är ljusare och trevligare att rida även på kvällstid.
Han taktar och har sig på hemvägen. Kastar sig i galopp och kan helt enkelt få för sig att han inte skall sammarbeta på hemväg om vägen hem inte är rakt fram. Detta är ett nytt påfund måste jag säga och inget som kommer att gå hem hos mig. Idag blev det därför en massa volter på kaninlandet innan vi fick gå hem. Skulle inte hästarna lugna ner sig vart efter de blir äldre och klokare... jag undrar det jag...
Det är ju bra att han visar energi under ryttare och när han håller sig på mattan när han är så laddad så är han så superfin men jag vill ju inte att det skall bli explosioner åt alla håll och kanter.
Jag kommer nu att dra ner på kraftfodret i och med att han endast kommer att skrittas från och med söndag och fem dagar framöver i och med att han skall medicinera. Jag hoppas att jag kan övertyga honom om att snällt ta sprutorna i munnen så att vi slipper bråka två gånger om dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0