I hate mondays

Speciellt när man känner sig sådär lagom sjuk och har högar med grejer att göra på jobbet efter en långhelg.
Lagom till lunch fick jag gå hem idag... kände mig helt nere. Jag har nog dragit på mig något roligt virus som ger ont i halsen... kul, NOT!.

Efter några timmars sömn var det ändå dax att ta tag i sakerna. Först var jag ute hos Annette och provade om det skulle funka med galoppsadeln på Dina nu när det mesta av hennes långa päls är borta och det var inga problem idag. Det bådar ju gott inför onsdagens jobb med henne under sadel inne på Jägers.

Lena blev borstad och lite kelad med. Söta lilla gumman.

Hisan fick sig också en duvning nu på kvällen innan min ork tog slut... eller den tog typ slut mitt nder passet. Han jobbade bra men lade av en och annan brall. Han kändes inte ett dugg trött efter jobbet så han fick springa av sig lite själv i padocken... jag misstänker att det skulle bli jobbigt att rida honom i morgon annars. Det blev många varv i full galopp innan han kände sig klar med att springa. Han är dock väldigt självgående när det gäller sådant. Han kommer själv när han har sprungit klart sina varv. I morgon blir det ny uteritt för honom innan jag skall in till Jägers och titta på när hingstarna springer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0