Lite regn

Lördag=Jägersro. Jag började dagen med att titta på när Tysken gick snabbjobb på stora banan. Det såg riktigt fint och spänstigt ut.
Därefter red jag ut Sir Remington på en tur. Han var på ett strålande humör. Pigg och spänstig. Han blev introducerad till en ny övning på slutet som skall leda mot bakdelsvändning. Det är roligt att jobba med possitiva hästar som gillar att lära sig nya saker. Han är marginellt stelare i sin vänstersida så vi jobbar vidare med den varje gång.

Lena fick sig en grundlig rykt idag och allmän puts och trimning av hovskägg och öron. Det kanske inte är nödvändligt när hon bara går i hagen men lite kul skall väl jag också få ha. Dessutom har det ju aldrig skadat någon att vara fin...
Hon försågs med regntäcke för det regnade en del i Blentarp.

Hos Hisan i Torna Hällestad var det däremot enbart några droppar som föll och marken var torr. Alltså slapp Hisan täcket idag ;)
Efter gårdagens flipp fick det bli vila för hans del. Dessutom trodde jag felaktigt att han skulle vara genomblöt i regnet och nu när det inte var så fick det bli vila i alla fall... så kan det gå när jag planerar ibland.
I morgon blir det skritt för hans del och måndag blir det massage och lösgörning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0