Lördag

Ridning av travhästarna på morgonen är inget dåligt sett att börja en helg. Jag var faktiskt mycket piggare när jag vaknade än vad jag hade vågat hoppas men trots gårdagens långa resa var vi tillbaka i hyfsad tid.

Tysken var först ut idag. Han skall starta på Valla i morgon. Jag håller tummarna för att det skall gå bra i hans Sverigedebut. Han har börjat slappna av mycket mer nu. Trots att han visade upp alla möjliga konster som han kunde göra med tungan både över och under bettet så kunde vi komma till lite jobb. Han börjar kunna jobba på voltspåret även om vi skyndar långsamt där. Han känns spänstig och fin. Det går nog bra i morgon.

Sir Remington var på strålande humör och riktigt piggelin. Han hade tydligen gåt fort igår men det kändes nästan som om han hade vilat hela veckan med tanke på hur pigg och alert han var. Vi jobbade på i bra form och introducerade bakdelsvändning. Ok resultat för att vara första gången åt vänster men svårare åt höger.

Jag är packad och klar inför morgondagens resa och snart är det avfärd till bröllop nummer 1. Detta kommer att bli en kul hästledig vecka... bara shopping, underbar mat, sol/bad och avslappning i härliga Italien och så bröllop nummer två nästa lördag som en extra krydda. ;)

Ha det gott allihop!


Kommentarer
Postat av: Christian & Hisan

Hej! Idag körde vi till ridhuset. Kände lite på honom först, det gick bra så vi tog ett par språng :) Så i morgon ska vi rida ut. Går bra med Cassie i hagen oxå..Mvh Christian

2009-05-30 @ 22:35:49
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Kalas ju!

2009-05-31 @ 00:21:25
Postat av: Anonym

Ha det så gott du med i ditt älskade Italien ;)

Har förresten sett Änglar och Demoner nu...:)

2009-06-02 @ 21:12:27
Postat av: Anonym

Ja, och det var Jessica som skrev det ovan... lite glömsk är hon visst!

2009-06-02 @ 21:13:10
Postat av: Cattis

Ha det så roligt båda två! :) Vilka är det som gifter sig förresten, nu blir jag nyfiken haha.

2009-06-03 @ 21:01:54
Postat av: Ullis

Det är Anna och Daniele som gifter sig. På lördag står bröllopet.

2009-06-03 @ 23:20:46
Postat av: Cattis

Nej, men vad roligt!!! Du får gratta henne från mig också om ni får en lugn stund. :)

2009-06-04 @ 19:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0