Ny bekantskap

Idag var det en Jägersdag. Efter lite fika blev det först en tur i skritt på Sir. Han hade varit ute en runda redan och var redan varm därför körde vi bara på direkt med övningarna. Öppna och sluta på raktspår för att sedan göra samma på böjt kombinerat med att öka och minska volten. Allt fly på fint. Det var dock lite motigt att jobba med höger bak.

Efter Sir Remingtons massage med Arnika var det dax att göra en ny bekantskap.

Låt mig presentera Tysken. Vad han heter på riktigt fick jag inte riktigt klart för mig men han har 9 raka segrar i raden från sitt hemland.  Han är brun med ett vackert huvud och snälla ögon. Det sades att han redan var riden så grejerna åkte på utan knussel och jag satt upp. Inga bekymmer där inte.

Jag skrittade runt på lilla banan och kände lite på honom och på vad han eventuellt skulle kunna redan. Han var ganska stel och bet sig fast i bettet på höger sida. Han stack desutom ut högerbogen. På sistonne skall han mest ha startat men det kändes som att han faktiskt hade en bra "ridgrund" som vi nog kan plocka fram så småningom. Jag travade några steg och kände på honom där. Han satt ihop bättre än jag trodde att han skulle göra men gick inte att korta. Summa sumarum så fort han har blivit ordentligt lösgjord så kommer detta att bli en riktigt rolig häst att rida tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0