Skall vi hänga vid (hö)baren?

Idag har Hisan fått en fin present. Jag har köpt en sådan här till honom.



Den installeras i boxen i morgon. Jag hoppas att han skall gilla att hänga i sin fina bar. ;)



Hisan vilade idag och blev friserad. Resultatet finns att beskådas här. Jag är superdålig på att ta uppställda bilder av honom. Trist att bara stå stilla tycker han. Jag får nog fila på att få en bild som gör honom lite mer rättvisa.

Efter jobbet åkte jag till Jägers... klappade hingstarna och inhandlade Hisans bar.

Annette anlände sedan med Håvard och Dina som skulle gå jobb. Grundplanen var att låta Dina testa voltstart monté men den planen grusades då det visade sig att det var auto som gällde idag. Auto betyder att det går fort oavsett. I stället gav vi oss ut på milen.
Dina var taggad och taktade men höll sig i rätt hastighet. När hon väl fick springa var hon fin och framför allt mycket regerbar, me like!
Vi värmde upp och skulle ge dem ett 2000 meters jobb. Dina var super i början. Hon är väldigt stabil och bra. Ca 500m kvar gick dock luften ur och både häst och ryttarinna lämnade in handduken. Jag kan i vart fall skylla på att jag inte är frisk på riktigt än.
Dina behöver fler jobb innan hon är kvalklar. Det var super med ett test idag. Vi fick kvitto på att hon funkar under sadel men att hon behöver mer styrka.

Kul att få rida fort igen... jag fick dessutom kvitto på att jag behöver träna massor mer själv... nästa gång jag rider får jag nämligen hoppas att jag inte kan skylla eventuell dålig ork på dumma virus. Gympaskorna kommer att ligga i resväskan när jag åker till Italien med andra ord. :D

Kommentarer
Postat av: Chistian

Hej..Hoppas nu du får med allt! :) Nejdå, det blir säkert bra. Välkommen till Småland, Mvh CL

2009-05-28 @ 09:14:45
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Jag skall storpacka i kväll. Det blir säkert en massa mög som åker med i onödan snarare. ;)

2009-05-28 @ 09:53:33
Postat av: Christerdotter

Haha, den baren var ju en höjdare ;) Har aldrig sett den förut.

Ha det gott!

2009-05-28 @ 22:48:01
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0