Slutet på långhelgen

Lördag
Efter all vila Hisan har haft beslutade jag mig för att det var dax att göra något vettigt så vi åkte på avdelningsridningsträning på Torns. Vad jag inte visste var att det var Lätt A programmet som stod på schemat. Det blev alltså lite tuffare än vad jag hade tänkt med en massa förvänd galopp och annat och Hisan var faktiskt lite trött efter en runda. Jag tyckte att det räckte bra så i och med att han inte hade gått så mycket innan. Dock var han jätteduktig och tog sig igenom alla övningar även om han var dåligt förberädd.
Under uppvärmingen var det lite sura miner från Hisans sida men så fot vi kom igång var det helt andra tackter och han fungerade bra med alla möten och så i programmet.

Söndag
Dag kom jag upp tidigt efter en sen men rolig kväll och tog mig iväg till Jägers. På schemat stod det ridning av de båda travarherrarna.
Sir Remington var på ypperligt humör och var superfin. Mjuk spänstig och böjlig. Det bådar gott inför hans start i Dagens Dubbel på tisdag.

Tysken fick jobba på att slappna av och komma ner i en lägre form för att därifrån kunna jobba ärligt med ryggen. Bitvis blev det riktigt bra men han spänner sig lätt och det är nog lite mycket att begära av honom att det skall fungera prickfritt direkt. Han gör enorm framsteg för varje gång.

Efter en sväng till tävlingarna på Ribban så åkte jag ut till Hisan.

Det blev en tur förbi blodhundarna och idag uppförde sig Hisan prickfritt. Härligt att få ha min gamla härliga Hisan tillbaka. Det var ett tag sedan vi hade en tur i alla gångarter med sådan harmoni. Härligt!

Idag blev det bestämt att Hisan skall på träningsläger när jag är borta i Italien. Han skall få vara hos min syssling Christian uppe i Småland. Jag kommer att åka upp med honom på fredag.
Det kommer att göra Hisan gott tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0