Snabbjobb

Idag har jag varit med Annette i Släteröd och kört snabbjobb med Dina. Otroligt roligt, det var för länge sedan sist.
Dina är känd för att vara het och visst lade hon iväg i intervallerna men hon lyssnade också väldigt fint och det var inget problem att ta upp henne. Kul att få sitta bakom i vinddraget och känna på fastupplevelsen när det bär iväg. Dina var heller inte det minsta trött efteråt och kunde gått ett par intervaller till i snabbare tempo om hon fick bestämma.
Jag fick också användning av mitt fina tidtagarur som jag fick förra sommaren. Det är ju inte så ofta det kommer till användning just nu.

Innan han jag med en liten skritt på Hisan i ca 35 minuter. Det var i rent terapeutiskt syfte som han kom ut idag och vi fick också sällskap av Tjabo vilket var väldigt trevligt. Hisan skrittades på lång tygel och inga krav ställdes. Därför förflöt också turen utan missöden.

Jag har påbörjat en ny behandling av inken mellan frambenen... den verkar behöva en omgång till för att försvinna. Inken vid manken gav däremot upp lätt verkar det som. Det är just nu ett sår men det läker fint. Det är svårare att träffa rätt med salvan mellan benen på honom eftersom Hisan har synpunkter som han tydligt visar med häftiga viftningar med frambenen. Det är nog därför som den inte har försvunnit än heller.

Hisans hovslagare skulle ha kommit i förra veckan men blev sjuk. Han lyser fortfarande med sin frånvaro. Jag får hoppas att han kan komma i början av nästa vecka.

Jag väntar med spänning på resultatet av massörens beök i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0