Just another manic monday

Jag har dö svårt för måndagar... jag har nog aldrig sagt det förut...

Idag var det markarbete igen... eller skall vi kalla det hoppning kanske...

Fokus låg inte idag på att hoppa högt utan att skutta över små hinder men med rätt antal galoppsprång på olika linjer. Det var inte heller bara små bommar utan små titthinder med regnbågar, murdelar och vattenmattor.

Vi höll till i Flyinges stora ridhus och det var tur att jag hade klippt honom kan jag säga. Det är varmt där inne, så pass att alla typer av jackor åker av om man sitter till häst. Hisan var svettig om sina oklippta öron så han hade varit bra mycket svettigare annars.

Till en början fick jag inte fram honom alls. Han var seg rent allmänt och framför allt i galoppen. Jag har en teori om att värmen i ridhuset var bidragande. I vart fall så efter några skutt kom vi igång.
Slutligen lade vi ihop de olika hindren till en liten bana där avstånden skulle stämma och alla hinder hoppades från båda håll.
Med mer fart och således mer bjudning gick det som en dans. När jag analyserar märker jag att vårt gamla bekymmer med att han drog till höger i sprången är borta... vi gör små framsteg med andra ord.

Jag tror att detta är rätt väg att gå. Jag har inte bråttom ut på tävlingsbanan igen och skall det hålla utan bakslag är det fintrimmning som skall till. Vi måste ju få ordning på bjudningen och de förargliga stoppen först.

Efter Hisans träning så åkte jag ner till Lena.
Hon var mycket finare i benen idag och fick gå kvar ute i hagen igen.
Hästarna fodrades och sedan stupade jag formligen i sängen där hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0