Masserad

Idag kom massören till Hisan.

Jag har ju sagt ett tag att han har suttit fast i bogen. Det var tydligen inte riktigt på samma ställe som tidigare utan lite lägre bak på bogbladet med ursprung i manken och sträckte sig dessuom ner över revbenen. Jagär sjukt dålig på att förklara detta. Med största sannolikhet har han rullat fast i boxen eller liknande... vilket är fullt möjligt om man tittar på märkena om han har gjort på väggen.
En annan möjlig förklaring är att sadeln (hoppen då) klämmer på honom där omkring. Det är inte heller omöjligt, det var ett tag sedan jag fick den kontrollerad och jag tycker att den är lite "platt". Jag får väl ringa Görel och kolla om hon vill stoppa om den igen... eller så får Ingdams göra det.

I vart fall stod Hisan och mös under masseringsdelen och var bra sur på oss när han kom till korrigeringsdelen. Det skall bli spännade att se hur han känns att rida i morgon.

Planen är att massören skall komma tillbaka igen om ett par veckor och rätta igen. Sedan får vi hoppas att han väljer sina rullnings ställen bättre.

Jag hann inte rida idag för det skulle fodras hästar nere hos Annette också och i och med att det är jobb i morgon och detta inte är min piggaste vecka så blev det ytterligare en vilodag för hans del. Livat blir det i morgon med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0