Färdig flyttat

Så nu är allt där det skall. Jag har verkligen gjort rokad på mina saker.
Vagen som stod hos Jan står nu hos Annette. En del av "möblerna" jag hade i stallet står nu här hemma. Mitt hinder som stod i en padock i Hardeberga står nu i det nya stallet... det betyder alltså att jag har åkt runt en del idag.

Först blev det fodring och täckeslagning hos Annette. Lena stod som ett ljus och blev borstad och sedan som utfyllnad till täcket medan jag lagade hålet.

Sedan blev det ihopsläpp i det nya stallet. Det har varit så tort att sommarhagarna forfarande kan användas så det fanns mycket plats för Hisan att rasa av sig på och till att busa med de nya kompisarna.
När de var klara med busandet lev det ridning. Jag och Hisan tog oss en titt på omgivningarna. Det blev mestadels i skritt men även lite trav och galopp. Han var mycket lugn idag och det kändes mycket bra.
Jag avslutade i padocken. Jag försökte rida övergångar och tempoväxlingar. Jag fick dock inte riktigt så mycket tryck i honom som jag skulle vilja. Om harmonin nu kvarstår är det nog dax att öka maten för att få mer ork. Han går ju på en bantad foderstat mot vad han skall ha så det finns lite marginal om man säger så.
I vart fall är det härligt att han är mer rid/påverkningsbar igen.

I vinterhagen
I sommarhagen
I boxen. Hisan är för upptagen med sitt hö för att vilja posera framför kameran

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Åhhh! Vad fint han har det =) Nyfiken, Tänker göra ett besök där om jag får :)

2009-10-21 @ 14:13:00
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Klart att du får. Säg bara till när du vill komma.



Förresten ligger din huvudborste kvar i Hisans hink. ;)

2009-10-21 @ 14:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0