Intervaller

Det bar av till Jans idag för att rida intervaller. Jag vågade inte rida på Hisan fullt ut idag heller men det blev 8x700m i galopp denna gången. Det som var mest possitivt var att jag hade en mycket mer harmonisk Hisan. Trots att det bara blev en kort skritt igår. Jag anar alltså ljuset i tunneln. Jag vill tro att det var något som massören fixade till igår. Men bara att komma tillbaka till sina gamla omgivningar gör underverk för Hisan. Jag är alltså mycket nöjd och nästa vecka skall jag brassa på lite mer i intervallerna om herr'n håller sig lika fin och harmonisk fram tills dess.
Det bästa med flytten är att vi kommer få det närmare dit också. Det betyder tillgång till alla gamla ridvägar också. Suveränt.

Igår fram kom det på mötet att Hisan var mycket jobbig vid in och utsläpp. Han skulle tydligen stöka och stå på bakbenen... min enda kommentar till det är att jag aldrig har sett honom göra det. Jag frågade Jan om han någonsin hade bekymmer med honom men han undrade bara vad det var för folk som inte kunde hantera honom. Därav gårdagens dubbelsuck.

I vilket fall fick jag idag höra att vi alla i stallet hade konstig syn på hästhållning eftersom vi inte ville ta ut hennes häst igen till kvällsfodringen. Det är ju upp till var och en att tycka vad de vill men det var ändå en hyfsat obefogad avhyvling.

Vi flyttar ändå snart så det är lugnt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0