Hisan är hemma igen!

Nu är Hisan hemma igen. Jag åkte upp direkt efter jobbbet. Det tog lång tid. På motorvägen mellan Lund och Helsingborg är det två vägarbeten där trafiken stod helt still bitvis.

Hisan stod snällt i boxen och åt hö när jag kom upp. Han har tagit sjukhusistelsen bättre än jag hade hoppats.
Såret ser fint ut men det är stort och svullnaden är i princip helt nere. Nu väntar det daglig tvätt av sår för mig tills det har läkt. Jag hade tänkt att se till att få med mig medhjälpare ut nu i helgen så att det åtminsone blir rent då. Han skall också sättas igång lite lätt i veckan som kommer. Jag ser verkligen fram emot att få rida igen även om det inte blir så mycket till en början.

På måndag börjar jag en B-tränar kurs på Jägersro. Det är väl lika bra att jag tar tag i det och skaffar licens. Körlicensen få vänta till våren eftersom det inte blev någon sulky-kurs i höst. Jag hoppas kunna hitta någon häst att köra de fem gånger jag behöver då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0