Massör

Igår var massören ute hos Hisan. Han hittade lite spänningar i ländryggen och lossade honom i nacken. Det var en rejäl låsning vid tredje kotan ungefär. Han var även lite spänd i rumpan/låret på höger sida.

I övrigt vilas det för fullt för Hisans del.

Igår inhandlades även en säck soya för att jag skall försöka få honom på rätt köl med vikten. Han har ju rasat på sistonne och jag misstänker låg halt av proteiner. Höet han får är inte heller smakligt nog. Han äter inte alls de mängder jag hade hoppats.

Efteråt åkte jag till Annettes för att hjälpa till med inkörningen av en av hennes unghästar. Det är en väldigt trevlig individ men hon har en mycket kort stubin och enligt henne är det helt utan mening att ha en vagn bakom sig. Det är ju mycket trevligare att vara i hagen. Efter lite övertygande och en del sura miner från henne gick det så bra så att dra vagnen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0