Aprilväder

Det kom snö idag... SNÖ! Hallå... det skulle ju vara sommar nu... eller?
Nog för att jag vet att det är april men hallå...

Det blev en tur in till Jägersro idag. Annettes Blixtra skulle springa och det gjorde hon bra. Han slutade tvåa igen. Kul!

Därefter blev det torkning av fölis. Hon fick uppleva sin första snö idag... och blev lite blöt. Dock torkade hon fort med hjälp av torkning med handduk. Värre var det för Lena som är en riktig fryslort. Det blir till att sova inne för dem i natt.



Hon var dessutom på rikigt keligt humör och jag fick klappa henne utan att hon gick iväg och utan att jag höll fast henne. Det tar sig det här. ;)


Hisan fick nöja sig med rykt idag... ridning utomhus i snöblandat kallt elände hade ändå inte varit någon hit.

I morgon kanske det blir hoppning för hans del. Men det beror dels på flygstoppet eller på vädret kan jag säga. All träning är flyttad från Kungsgården ut på sommarridbanan som ligger i andra änden av anläggningen där det skall vara säkert att rida utan att utsätta sig för smitta. Ridhusen är stängda. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0