Ninaträning i paddocken

Igår kom jag hem sent från en trevlig middag hemma hos Annette och ostiopatbehandling av mitt föl. Hon är sned i bäckenet. En möjlighet är att det är samma snedhet som Lena har dragits med under hela sin karriär som även detta föl har fötts med. I vart fall gjorde osteopatens händer underverk. Hon har varit svajig och låg i bakdelen ända sedan hon rättade upp sig i kotorna bak. Direkt efter hans behandling såg man stor skillnad. Nu går hon rakare och stabilare. Hon skall få fler behandlingar oavsett och förhoppningen är att hon skall bli normal och växa rätt. Vi har ju redan kommit en bra bit.

Efter jobbet kom Nina Bengtson till stallet och höll lektion för mig och Hisan i paddocken. Han gick super. Jobbade bra och var påverkbar till tusen. Vissa protester kom i galoppen men de avtar dels i styrka och antal allt eftersom. Jag hoppas att detta protesterande skall vara i en övergående fas nu.

I vart fall var hon mycket nöjd med honom och jag är mycket stolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0