Ångest

Usch, jag har en tenta i morgon och jag har allt för mycket kvar att lära mig för att det skall kännas bra. Jag hade nästan glömt bort hur tentaångesten kändes... nu är jag dock påmind.
I och för sig är det ingen fara o färde om jag inte skulle klara den. Den går igen i vinter, men det hade ju varit skönt att kunna lägga den till handlingarna.
Min pluggmotivation har väl inte heller varit så stark som jag först trodde. Men det beror också på att ämnet är exeptionellt tråkigt... svensk grammatik på universitetsnivå. Men jag skall klara av eländet, om inte nu så sedan.

Idag har Hisan vilat till förmån för plugg. Jag cyklade dock ut till stallet i förmiddags och tog hand om honom. Fast det var inte det jag skulle skriva om. Nog för att det är trevligt att bara borsta sin häst och ge honom en extra välförtjänt puss på mulen.

Jag funderar över tävlingsupplägget. Det jag mest funderar över är hur sugen jag är på att tävla själv? Och så nästa fundering är över detta myckna regnandet... kommer jag våga mig på att anmäla honom till några fler grästävlingar?

Nästa helg skall Sara tävla i Flyinge. Vi startade med tävlingssatsningen där i våras och frågan är om jag skall temporärt avsluta den där?
Jag gillar inte att tävla höst och vinter så det är inte så många fler tillfällen som bjuds innan jag går i "tävlings-ide".

De kommande tillfällena är:
- 4 eller 5 september på gräs i Trelleborg. Här finns det klasser som både jag och Sara skulle kunna rida. Frågan är hur jag vill göra?
- 11 september i Södra Sallerup på gräs. Här hade jag redan tänkt starta själv redan från början. Sedan den 13:e åker jag till Sardinien så det är ganska så tajt i planeringen. Men sedan är jag ju borta en vecka oavsett.
- 26 september finns det tävlingar på gräs på ÖRS i Malmö eller grus i Lomma som jag själv kan rida.
Sedan är det nog färdigtävlat.
I oktober ser det oavsett ut som om det är totaltorka på tävlingsfronten om man läser propositionerna och det passar mig ju väl. Dessutom har Flyinge en Pay och Jump på vettig höjd i mitten av månaden som jag vill vara med på.

Jag har lagt mycket pengar på tävlandet i sommar och jag känner att jag har fått valuta för mina pengar även om de knappast har kommit tillbaka i samma form. Men Hisan har gått från klarhet till klarhet och på sätt och vis hade det ju varit kul att få skörda lite av framgången själv i form av att starta i några tävlingar till i år. Det är ju trots allt därför jag sliter med att träna honom just för tävling.

Jag har en vecka på mig att bestämma mig. Nu skall jag försöka lägga dessa tankar åt sidan och läsa lite till innan jag somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0