Lite off

Jag är definitivt off idag. Jag får inte mycket gjort... fast en del har jag ändå lyckats med.

Jag har morgonfodrat Hisan.

Åkt till Annettes och först ridit Lena och sedan plockat stånds.
Ridturen idag blev spolierad av att jag inte kunde fokusera. Från hästryggen får man en bättre vy och nu såg jag tydligt hur många eländiga stånds jag hade missat förra gången.
Att dessa vedervärdiga växter kan ställa till med så mycket förtret.
Det var inte lönt att rida så länge när jag enbart hade "ta bort eländet" i huvudet så Lena slapp.
Jag måste lära mig att fokusera på rätt saker sådana här dagar.

På kvällen blev det ny fodring av Hisan och han täckades inför natten. Jag satte också i extra söm i bakskorna. Alla uteritter på grusvägar sliter något enormt på skona. Jag har inte tänkt på att vi inte rider lika mycket på ridbana och därför är skorna slitna.
Jag hinner inte få honom omskodd inför fredagens tävling och han har heller inte gått sitt vanliga intervall heller. Nu skall skorna sitta i alla fall och broddhålen skall inte vara för slitna så det kommer att gå fint ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyckades smita in en riktig omskoning av honom på torsadg. Då slipper jag skämmas för gamelskodda fötter och jag kan vara säker på att broddhålen fungerar.

2010-08-11 @ 08:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0