Tiden räckte inte till

Det började bra.
Jag red ut med en av de andra som har sin häst hos Jan på bete. Vi red halvvägs till Torna Hällestad och det var en mycket trevlig tur.
Vädret var tort och gårdagens myckna regnande hade gjort grusvägarna mjuka.

Därefter väntade körning av Karin och Diva Gold.
Vad som inte var med i beräkningen var att de båda hade en mängd tappskor.
Jan och jag slog på dessa med gemensamma krafter... men det tog sin lilla tid om man säger så.

När det kom till själva körningen var Karin hur fin som hällst.
Hon gick intervaller i 30 och gick som en klocka. Hon låg inte på en sekund utan väntade på signal och gjorde exakt vad hon skulle.

Diva däremot hängde något rysligt på höger töm. Hon låg dessutom på massor. Trots detta kunde hon gå felfritt i 30 tempo. Men något stör. Det är nog en del i varför hon fungerar dåligt i lopp förutom att hon är het och galen då.

Efter allt detta packade jag Hisans saker och körde hem honom.
Klar med allt var jag inte förrän efter sju, och då hade jag varit igång hela dagen.
Hisan var dock glad att återse sina gamla kamrater.
Det känns bra att han nu kommer att gå in på kvällarna och för hoppningsvis "snabbt" äta upp sig lite igen.

I morgon skall jag försöka hinna med att rida Lena. Jag gillar inte när mina planer inte håller men det är mycket att göra så det är inte lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0