2 hästar och en promenad

Sista arbetsdagen för året, dock inte sista hästdagen. ;)

Jag åkte till Jägersro efter jobbet och red en sväng på Sir Remington.
Han är i äckligt bra form nu och har gjort bra resultat i alla sina senaste lopp. Mjuk och fin, jämn i båda sidorna och precis lagom taggad.
Jag har inte ridit honom så mycket i höst. Dels har jag ju skadat mig lite och så de senaste veckorna har det varit för halt inne på Jägers. Nu har han fått broddar och vi kunde ge oss ut.
Om två veckor kommer han att starta igen och är han lika fin då kommer det att bli svårt att stoppa honom.

Därefter red jag en sväng på Hisan. Hans julvila har kommit ifatt honom. Föst var han enbart pigg för att sedan bralla iväg. I samma stund började min mobil att ringa. Ett utmärkt tillfälle för Hisan att tycka att det var lite extra farligt och liva uppstämningen med ytterligare lite bus.
Problemet var ju bara att mobilen inte tystnade på beställning och alltså blev det lite mer bus än lovligt.
Och han kan det där med att det ringer i mattes ficka... det var bara lite för kul igår.
Att ta upp mobilen ur fickan och svara eller trycka bort samtalet är inte ett alternativ i det läget.

Idag blir det för honom att pulsa av sig lite av den där energin i paddocken själv innan jag sitter upp. Filmkameran kommer att vara med.

Det skall tydligen bli plusgrader ikväll som sedan skall frysa på så det är nog som så att det blir mycket ridhus framöver. Jag skall bara gräva fram släpet först...

Därefter gick jag en promenad med Lena. Hon är piggare igen och nästan bra i vänster bak. Vi gick en sväng i grimma så som vi brukade göra när vi laddade inför löp när jag tränade henne.
Vi brukade gå i takt. Hon har stenkoll på mig och jag brukade variera att ta korta eller långa steg, stanna och sätta igång. Hon var direkt med på noterna.
Jag är därimot inte i form. Jag måste verkligen träna vidsidan av nu... usch vad jag är avlegad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0