Äntligen hemma

Det är inte många dagar som jag har varit borta men det är härligt att vara hemma igen, och i stallet på kvällen.

Lena har blivit dålig i benen medan jag har varit iväg. Jag misstänker att den djupa snön är boven. På vänster bak har hon i och för sig en skorpa på utsidan av skenan men hon är tjock som om hon vore blistrad illa i hela benet. Det andra bak är också tjockt.
Hon är vid gott mod men det är inte meningen att hon skall bli dålig i benen bara av att gå i hagen.
Hon gillar dock snön och har busat varje morgon när hon kommit ut. Kanske har hon busat för mycket.

Hon fick back on track bandage på sig.

Jag får ta tag i det hemska nu för detta går inte. :(

Hisan däremot var supergo. Jag red ut en kort tur på en lagom pigg herre som trots allt har helvilat i tre hela dagar. I går skrittades han. Jag kunde inte motstå en kort snögalopp. ;)

Maten är neddragen och det är nog tur det, annars hade det blivit livat.

Nu ökar vi upp både mat och motion under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0