Giraff-mode

Idag har jag och Hisan varit ute på snögalopp.

Jag har inte ridit honom sedan i onsdags. Han har dock blivit riden, annars hade det inte varit en bra idé att ge sig ut på tur kan jag säga.

Det där med att han ändå har gått märktes knappt. Hisan fick tidigt span på två andra hästar som blev ledda och gick in i giraff-mode. Sänkt rygg, balans trav och nada bjudning... härligt, NOT.

Vi kom i vart fall förbi de där andra konstiga varelserna och Hisan kunde slappna av lite.
Fast det var nog bara i galoppen som han riktigt slappnade av idag... och galoppera går ju inte rikigt överallt.

Vi mötte en annan häst när vi var ute men den framkallade inga giraff-fasoner. Jag undrar hur det hänger ihop egentligen.

Innan jag red var jag nere hos Fölis. Det börjar bli akut med flytt nu. Men det finns ingen plats till henne på det nya stället än. Hennes fölkompis flyttade idag.



Jag är verkligen inte tillfreds med hur det har blivit om man säger så. Men som allt annat får det lösa sig. Jag har ju fått löfte om ny plats till henne... bara det att det inte finns plats just nu. Jag får ta tag i det i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0