Lillejulafton

Idag har jag varit ledig för att åka upp till Vadstena och Fredriks föräldrar för att fira jul. Vi hade dock lyckats med att pricka in dagen med det sämsta vädret hittills i år.

På morgonen skulle jag ut till stallet för att få lite julmys med hästarna. Det blev dock inte så långvarigt för vägen ut till stallet var galet svårkörd redan på vägen ut på grund av alla snödrivor och värre skulle det bli.

Jag gav därför hästarna en snabb puss, mockade och fixade iordning så snabbt det bara gick. Det var det julmyset.

Sedan har jag spenderat resterande del av dagen i bilen för att köra upp till Vadstena. Normalt tar det 4 timmar ganska exakt. Nu åkte vi vid 13 och var framme strax innan 20. Dock har vi hämtat Fredriks syster i Linköping också när vi ändå var ute och körde i krokarna... en lite lagom resa med andra ord.

På juldagen sätter vi oss i bilen igen för att åka till Kalmar och annandagen styr vi söder ut igen för att komma hem.

God Jul alla som läser min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0