Snöskritt

Hisan skall vila nu över jul så jag har börjat hans vila med lite skritt. Eller vi kanske inte skall kalla det helvila utan snarare lugna veckor.

Han behöver stimulans för att må bra men samtidigt måste jag få lite ledigt över jul, så därför får han sin "årsvila".

I vart fall fick jag en ingivelse att jag skulle skritta barbacka och satte därför enbart på reflexer och träns och lät innetäcket vara kvar.
Det där med att rida barbacka är trevligt och jag skulle kunna tänka mig att göra det lite mer ofta om det nu inte vore så att min kära Hisan är begåvad med jättemanken allan och dessutom är spetsig över ryggen. Alla andra gångarter förutom skritt är dessutom helt uteslutna för jag vill inte slå mig fördärvad. Att då tänka på att de hade en höjdhoppningstävling barbacka i Globen nu för några veckor sedan är en hisnande tanke...

http://www.youtube.com/watch?v=VdYtCCnzKVc

Ajaj, fast de hästarna kanske har ryggar mer lämpade för sådana aktiviteter.

I vart fall hoppade jag upp på ensilagebalarna utanför stallet för att få ett bra utgångsläge för att kunna kravla mig upp. Jag är ju inte allt för smidig och Hisan är lite hög när det gäller sådant.

I vart fall skötte sig hästisen med bravur och vi hade en trevlig tur med pulsande i snön och mys i det snöiga sagolandskapet.

Nu dröjer det nog ett år till till jag gör samma grej igen kanske... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0