Dagen efter ovädret

Jag var uppriktigt förvånad över hur smidigt det gick att köra till jobbet idag... man får vara glad för det lilla lixom. Vägen ut till stallet i kväll var dock mindre farbar. Den hade "halverats" i storlek och eftersom den redan är smal hade möte varit totalt omöjligt... men det gick ju att komma fram.

Hisan fick gå ett tömkörningspass med höga benlyft, eller vad men nu skall kalla det för. Vi var inte ute så länge för att det inte skulle bli för jobbigt för honom en väl avvägt jobb gillar han.

Jag får mer och mer snits på tömkörningen tycker jag. Även om Hisan och jag har lite olika åsikter om när man skall börja gå iväg. Jag tycker att man skall stå stilla tills jag har trixat klart med hur jag skall hålla i tömmarna och Hisan tycker... springa nu? Vi kommer nog enas tillslut ändå det är jag övertygad om.

Själva arbetet gick fint. Fin form och elastisk häst. Mest kvalité hade vi i vänster varv men höger var inte lång efter även om ökningarna och minskningarna i galoppen inte kom igenom helt. Vi jobbar på det helt enkelt.

Jag måste nog skaffa ett nytt "dressyrbett" till Hisan. Han har tuggat på detta så att det är helt oformligt i kanterna... det är nackdelen med plastbett... men om det är det han vill ha så får jag väl bara gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0