Kamikazeuppdrag?

Idag lurade en kompis med mig på ett Kamikazieuppdrag. Det gick ut på att sällskapa med henne och hästen hon red på Revingefältet.

Hisan har ju varit lite väl i gasen där på sistonne och hennes häst var väl inte helt rumsren heller. Uppdraget utvecklade sig över förväntan och båda hästarna uppförde sig exemplariskt trots närgångna kor och tvivlande ryttarinnor.


Hisan har span på korna.



Hisan uppförde sig så väl att jag svävade på små moln under ritten. När vi stod ute i Torna Hällestad var flertalet ritter på fältet snarast att likna vid nära döden upplevelser för mig så att han nu kunde skritta på lång tygel och vara lugn var helt fantastiskt. Vi red en av de kortare rundorna men skrittade massor i den djupa snön så det tog ändå två timmar att komma runt.

Före ritten var jag nere hos Lena. Hon är så lugn och harmonisk. Och så är hon ännu tjockare. Det är snart bara en månad kvar till fölning. Det skall bli så spännande. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0