Solvalla

Trots att jag är bortrest och Hisan vilar från mig så har denna lördag gått i hästens tecken.

Jag följde på morgonen med min kompis till hennes ridskola här i Stockholm och tittade på hennes lektion. Det var intressant kan man säga. Jag är dock glad att jag har egen häst sedan ett par år tillbaka för skall man utvecklas som ryttare är det nog den bistra sanningen att det är det som behövs.

Därefter roade vi oss med att titta på diverse filmer på när vi red och kommenterade våra sitsar.

Hela syftet var sedan att ta oss till Valla och titta på Sir Remingtons lopp.



Han fick ett bra lopp men blev tyvärr slagen med en halv längd och slutade tvåa. Med tanke på att det var en V75-final så är det verkligen inte fy skam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0