Sol och snö

Härlig dag idag.

Jag och Fredrik har varit på SPA i Malmö och fått helkroppsmassage och ansiktsbehandling. Jag känner mig därför som en helt ny människa. Först var jag helt ledbruten av massagen men nu känner jag i stället helt super.

Hisan och jag har varit ute på tur med Skrymslan. Det var länge sedan vi hade sällskap på uteritt, det har helt enkelt inte bilvit av mellan Hisans och mina bekymmer. Kul var det i alla fall. Jag uppskattar sällskap och det gör även Hisan, lite väl mycket ibland faktiskt. ;)

Jag skall inte fokusera på bekymmern för det var inte det vi hade mest av idag utan ritten var super och Hisan svarade bra och var pigg. Dessutom var han bara busigt pigg och inte ofokuserad vilket är ett stort steg framåt. Men det blev en del brallar. Snälla sådana denna gången men ändå.
Jag kunde inte rida efter Skrymslan för då blev det bara skutt och bock i någon obeskrivbar gångart. Framför gick super. Jag kommer att ta den fighten senare, idag konsentrerade vi oss på positiva saker.

Vi red till "runda skogen" och galopperade ett var åt vardera håll. För Hisans del blev det brallar där han slog om galopp med jämna mellanrum till en början. Mot slutet av sista varvet lugnade han ner sig. Antagligen hade överskottsenergin försvunnit och han började bli lite trött.

Jag är nöjd med att det inte är explotion utan mer "lugna" brallar, om de nu kan vara lugna.

Vi får jobba vidare för det är ju trots allt så att allt detta med sadelbekymmer, ryggkänning och sedan operation har tagit på honom. Konstigt hade det ju varit annars.

Såret drar märkbart ihop sig för varje dag. Jag kommer att göra ett försök att ta de sista tre kvarvarande stygnen själv de kommande dagarna. Jag får peta nästan obehindrat i såret nu. Kommer det en främmande veterinär kommer han att reagera och jag vill inte att han skall ha mer sprutor just nu om han kan slippa. Han behöver en paus från sådan nu, den lille Hisan. Jag har dessutom Sedalin att tillgå om jag verkligen behöver men det vill jag helst slippa. Vi får se om jag kan "lura" honom att vara snäll.

Jag har även varit nere hos Lena idag. Hon har blivit än större... rikigt enorm om ni frågar mig. Hon verkar väldigt nöjd med sitt tillstånd och var idel solsken idag. Hon hälsar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0