Suturer

Ingen ridning för Hisans del idag. I stället blev det droger.

Såret sluter sig fint för varje dag som går och jag räknar med att det skall vara färdigläkt om en vecka ungefär.

Det satt tre stygn kvar i såret och ett lyckades jag ta bort själv igår. Ett hade jag kunnat ta bort om jag hade haft tre armar... Jag fick nämligen hålla honom i näsan för att han skulle hålla huvudet still och då kunde jag inte samtidigt hålla i stygnet och klippa. Ibland är man begränsad. ;)
Det tredje stygnet satt mitt i såret och det stack bara ut en trådända. Jag fick dra i den  för Hisan och kunde dra ganska rejält utan att den rörde sig ur fläcken. Ingen knut så längt jag kunde se.

Därför kallade jag ut en distriktare för ny sedering. Det bar mig lite emot eftersom jag faktiskt tycker att det borde räcka nu men går det inte så går det inte.

Jag lyckades bremsa honom efter att han hade trampat på elbandet på väg ut från hagen och blivit skärrad, sedan kunde han stickas utan bekymmer. Efter lite grävande kom stygnet bort. Det hade kanske gått att lämna det, men efter alla bekymmer som Hisan har haft i det området vill jag inte riskera en ny inflammation/infektion på grund av min lathet.

För att bespara honom ytterligare veterinär besök inom den närmsta framtiden fick han även sitt influensavaccin även om det är typ två månader för tidigt. Nu håller vi tummarna för att Hisan skall slippa att träffa fler stickande människor på ett långt tag.

Vi tar tag i träningen igen i morgon om det inte blir jätteilla med vädret. SMHI varnar för massa snö och kraftig blåst... och den kombon i Skåne vet vi ju alla vad den betyder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0