Svullet

Idag hade inte Hisan någon feber. Den verkade ha försvunnit redan igår. I stället var såret mycket mer svullet och så var det ganska kladdigt och gojigt.

Eftersom Hisan är Hisan så ringde jag ut distriktsvetrinären för att få hjälp med tvättandet.

Det var lättare sagt än gjort att ge honom lugnande idag. Det har helt enkelt varit för mycket vetrinärer runt honom nu. Jag hoppas verkligen att vi kan slippa det på ett långt tag framöver... det är nästan så att jag oroar mig för vaccinationen i april, jag kanske skall ta det redan nu i stället när de sista tre stygnen skall tas så att han slipper det sedan. Det tål att tänkas på.

I vart fall lyckades vi få honom att tänka på annat genom att vetrinären mixtrade med nålen samtidigt som jag ledde Hisan långsamt i gången i stallet.

Själva såret tvättades ordentligt och de stygn som hade släppt togs bort. Hon klämde och kände och konstaterade att det inte fanns något var som låg där innen vilket jag misstänkte med tanke på att det hade svullnat så. När såret väl var tvättat såg det riktigt bra ut. och det var lite öppet i nederkant vilket kan vara bra för att det blir som ett dränage. Nu vill det bara till att jag kan få komma till och tvätta det ordentligt de kommande dagarna. Provsvar på bölden kommer på onsdag.

Det är möjligt att jag panikade lite idag men jag vill vekligen inte att bölden från i somras upprepar sig och framför allt inte här på huvudet.

Han får fortfarande inte några mediciner, vi får helt enkelt invänta provresultatet. Men jag har fått bra sprutor, sådana där utan kanyl som jag kan använda för att göra ordentlig sårrengörning.

Apoteket delar ju inte ut sådana utan recept så får man dem inte från vetrinären får man klara sig utan. De kan tydligen vara hårdvaluta i andra kretsar än där jag umgås.

Bilen är helt kass igen. Det innebar att jag inte kom ner till Lena denna helgen. Och det blev heller ingen ridning av Sir Remington. Jag och Fredrik får kolla på ny bil i veckan för det är ohållbart att ha det som det är nu. Har man häst är det nästan måste att ha bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0