Äntligen sommar!

Idag har det varit sommarvärme. Vi är ju inte så vana vid värme just nu så det känns värkligen... men det är härligt.

Jag hade bokat in en hoppträning idag, och det blev Janne Jönsson som höll i den.

Vi var på utebanan och hoppade först fram på en åtta. Sedan gick vi över och hoppade olika banor med tre vattenhinder.

Jag avslutade med att först hoppa en lite längre bana på 1.10 och sedan en kortare på 1.20. Och faktiskt tyckte jag inte att det var så fasligt högt idag. Det pirrade lite i magen men inte så där som det brukar när jag känner att jag inte rikigt vågar.

Jag är fruktansvärt nöjd med träningen och mest med mig själv denna gången. För att jag börjar bli modigare igen och kanske kan jag våga mig ut på tävlingsbanan igen själv snart.

Förövrigt skall jag ju tävla i morgon igen.
I natt komme jag inte att kunna sova eftersom jag redan nu klurar på om helskodda ridbyxor inte är ett bättre alternativ för dressyrövningar... och om jag skall ha helskodda, skall jag då ha de med äkta skinn (som typ är stenålders) eller de lite modernare med fuskskinn.
Nästa sak att grubbla över är om jag skall ha vita vantar eller köra safe och ha ett par i mindre "tydlig" färg.

Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0