Inte så pjåkigt av ett lermonster

Det har regnat hela dagen idag. Riktigt risigt väder, blä. Jag hoppas bara att all snö kan försvinna nu. Kung Bore har hållt Skåne i ett järngrepp länge nog nu. Jag tror ingen av oss önskar att ha den kvar nu. Det är verkligen dax att et blir vår.

Igår red jag inte själv. Hisan gick en kortis i paddocken och sedan fick han galoppera på grusvägarna. Han uppförde sig väl.

Jag har varit nere hos Lena igen. Jag har borstat henne länge och väl och typ hälften av hästen hamnade då på golvet. Så mycket fäller hon. Det kliade nog bra i pälsen i alla fall för hon stod och mös när jag borstade och försökte få bort den.

Hisan och jag har varit i ridhuset. Det tog riktigt lång tid att komma iväg. Mitt i allt regnande hade nämligen en viss Hisan kommit på att det var en bra idé att rulla sig inte bara en gång utan enligt den vanliga morgonritualen som innebär minst 4 gånger. 2 på varje sida, minst. Hur han då såg ut kan ni ju själva gissa.
Det var knappt möjligt att borsta bort det heller i och med att han fortfarnade var blöt. Och jag skulle till Flyinge och rida. Alla där är alltid så välpustade så när vi kommer kletiga och dana sticker vi liksom ut på ett negativt sätt.
Turligt nog uppförde sig Hisan mer än exemplariskt idag så han är förlåten sitt lerbad.

Jag red dressyr i dressyrsadeln med gramanen på. Inga sporrar men väl spö. Inget konstrande utan han tog mina hjälper helt utan knussel. Jag tyckte att han svarade bra idag och blev stabilare i formen och avsaktiningarna på länge.

Om jag har lite tur med vädret i morgon så kanske det går att rida ut. Grusvägarna är suveräna just nu, mjuka och bra. Men kommer det vatten uppifrån är det inget kul ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0