Oväder, alltid på en måndag

Ovädret Cynthia som har härjat på kontineneten har nu dragit upp över oss. Inte för att vi är hårt drabbade här nere i Skåne, men det är ju inte första ovädret här i vinter.
Nåväl, det har snöat idag även om det inte har lagt sig och nu på kvällen täcks våra vägar av blankis på grund av underkylt regn... jippi... eller inte.

I vart fall är det ju bra med vila på måndagar i och med att jag oftast är tröttast då. Men ändå... måndagar är jobbiga nog utan oväder.

Jag har i och för sig hunnit med mer omvårdnad och mys med Hisan denna vintern. Det är jag faktiskt mycket nöjd med för det känns som om jag har bättre koll då.

I morgon skall jag göra ett försök att använda paddocken. Sist jag kollade vädret så skulle det vara sol i morgon. Jag vågar inte titta igen u fall det skulle visa sig att jag har fel.

Jag är nöjd med mitt beslut att låta Lena ha kvar sitt tjocka vintertäcke nu i alla fall. Hur i allsin dar skall hon kunna föla om en månad? Det är ju snö överallt och hur skall det kunna torka upp tills fölis kommer. Det är nog bäst att inte stressa upp sig över det... än i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0