Lillan är 4 veckor och uteritt

Idag har Hisan och jag varit med stallkamraterna i Flyinge och ridit.
Jag var lite orolig för hur Hisan skulle uppföra sig med tanke på gårdagens vila och att hans tidigare uppförnade så jag blev mycket glad när han idag uppförde sig i stort sett prickfritt.

Jag får försöka glömma bort att det har varit så så att jag inte förväntar mig bekymmer och på så vis skapar dem.

Vi red längs med ån och över travbanna. När vi sedan kom fram till galoppbanan såg vi att den var stängd på grund av kvarkasmittan som finns i ett av stallarna på Flyinge. Hagarna som tillhör det stallet ligger på galoppbanans innerplan och det är därför som den är avtängd. Vi fick i stället rida en annan väg och avslutade med att rida lite på Flyinges terrängbana.

Först red vi genom vattenhindret. Hisan var först lite tveksam med efter att han hade skrittat och travat genom det kunde han till och med galoppera igenom utan bekymmer.

Därefter glömde jag tydligen bort lite av min mesighet och lyckades med att hoppa flera terränghinder på raken med bjudning i Hisan. Riktigt hur det gick till vet jag inte men jag hoppas kunna fortsätta på den vägen.

Jag är supernöjd med dagens ritt.

Efter ett kort pit-stop hemma åkte jag ner till Lena och fölis. Den lilla är faktiskt 4 veckor nu.

  

Hon är nästan en vecka äldre än hingstkompisen men hon är bra mycket mindre.

I vart fall tog jag in henne och Lena för att Lena skulle få äta och jag skulle kunna få pyssla med henne.

Jag testade att skapa tryck med grimman som hon skulle ge efter för. Jag tyckte att det fungerade bra och hon var direkt med på att böja huvudet. Så mycket mer blev det inte idag. Vi tar det ett steg i taget.

När jag sedan borstade på Lena kunde jag stå mellan dem utan att den lilla skyndade iväg från mig. Jag kunde även vända mig och och klappa henne utan att hon gick undan. Hon kom även fram till mig idag i boxen och gick med på att bli klappad. Så hanteringen går framåt. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0