Söndagsmys

Idag började jag med mys med Lilla och Lena.

Idag kom den lilla fram direkt i boxen och nosade och jag fick klappa utan att jag ens försökte hålla i henne. Framsteg med andra ord.
Jag gjorde lite ledövningar men rätt snart var den lilla trött och la sig till rätta i halmen. Jag passade på att köra en runda med Håvard medan hon vilade i lugn och ro. Lena var mindre nöjd med att bli lämnad inne, men hon fann sig i situationen.

Därefter blev det ridning av Hisan.

Dressyr i paddocken var vad som stod på planeringen idag.

Jag måste bara skriva igen att jag är supernöjd med honom. Hela vintern känns det som att jag har klagat så nu är det dax att berömma.

Till en början var han lite motig i traven och gick emot bettet i största allmänhet. Jag backade då till skritt och det fungerade. När jag väl hade fått kläm på skritten fungerade också traven super. Vi gjorde öppna och sluta utan minsta lilla mostånd längs långsidorna.

I galoppen var han också fin. Inga protester alls och gjode både byten exakt när jag bad om det och gick i förvänd galopp utan bekymmer.

Samarbetet fungerade prickfritt med andra ord. :D

I morgon fyller Hisan 9 år på rikigt. Det skall firas med en påse morötter eller äpplen för hans del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0