Måndag igen

Nu är vintertröttheten över mig.
Det kan vara ett resultat av att jag som vanligt försöker göra för mycket när det som känns helt rätt är att bara sätta sig till rätta i TV-soffan och sova bort kvällarna.
Skulle jag göra det har jag valt helt fel i livet... att ha flera hästar är inte kompatibelt med TV-soffa tydligen.

Nåväl, jag hade ett trevligt pass med Hisan igår. Det fick bli dressyrsadeln och i paddocken. Vingligt som vanligt känndes det. Jag började med att försöka rida med "låsta" händer för att inte joxa i munnen omedvetet. Hisan var dock först tjurig på att jaghade soprrar och att han skulle behöva jobba. Snart lossnade det och han blev mycket fin och dessutom sprang han på själv med en energi som jag inte har känt i honom på länge.
Härligt.
Jag måste ta tag i det här men dressyrträning. Nina verkar superupptagen så det blir nog att försöka hitta någon annan ändå. Jag skall försöka dra lite i det.
Hoppning är så mycket enklare liksom.

Lena fick vila.
Jag är osäker på om jag har överansträngt hennes framben.
Lördagens lite längre uteritt längs grusvägarna kan ha blivit lite väl bra.
En dags vila skadar oavsett aldrig. Hisan var helt opåverkad av den.
Jag linimentade även benen på henne och om det ser bra ut i kväll planerar jag skritt i vagn.
Men vi får se.
Hon kommer nog oavsett alltid vara känsligare än Hisan i och med att hon har gått så hårt tidigare och att hon ännu är svag. Dessutom har vi ju den där höga smärttröskeln som hon har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0