nästa häst till rakning

Igår kväll regnade det och blåste... ni vet sådär vidrigt som det bara kan göra här nere i Skåne på hösten/vintern. 10 grader "varmt" men det biter ända in i märgen.

Emmy följde med ut dels för att hjälpa mig med klippningen med också för att vi skulle rida en sväng tillsammans. Det sistnämnda la vi ned med tanke på vädret.

Hisan blev klippt och med hjälp av mycket morötter och müsli stod han faktiskt mestadels still för en gång skull. Han stampade bara lite med frambenen när jag klippte honom på bogen, och så var det det där med att bli klippt i nacken. Emmy och jag fick brottas lite med honom och resultatet blev bättre än förra året även om det inte är snyggast.
Jag skall se om det inte behövs finputsas på något ställe när jag badar honom inför tävlingen ikväll.

Jag är ju mästare på dåliga upplägg men att vila honom två dagar på raken kändes lite för illa så vi packade in honom i finkan och begav oss till Flyinge. Det massiva regnet hade avtagit men det var rejält ruggigt ändå.

Väl i Flyinge hade jag tur att det inte var helt fullt i ridhuset.
Vi kunde använda nästan hela ytan.
Jag red serpentiner, öppnor oh volter i trav innan jag gick över till galoppen. Här blev det öppna, förvänd och den där rombövningen.

Hisan kändes mjuk och fin. Jag tror inte att jag fick med rikigt så mycket ytter som jag borde, jag var lite för trött och som vanligt inte helt i fokus.
Jag får skärpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0