Tömkörning

I torsdags kväll blåste det upp ordentligt. Det var ingen storm eller så men tillräckligt för att jag skulle fundera på om det var en bra idé att rida eller inte. Under fredagen fortsatte det. Dock mojnade det under kvällen.

Lena och Hisan har haft en despyt i hagen som innebar att Hisan fick sig ett nyp genom täcket över ryggen. Jag säger inte att han inte bad om det själv för så var det nog. Han kan vara rikigt dryg emellanåt och Lena har fått den härliga uppgiften att tukta honom... jag är dock inte helt säker på att hon 100% uppskattar sin nya uppgift.

I vart fall kändes tömkörning som en bra idé.

Jag har förökt läsa på lite för att lära mig mer om just detta. Tidigare har jag för att bibehålla kontrollen haft kortare tömmar. Det har medfört att jag har mer eller mindre longerat honom på töm. Nu testade jag i stället att ha lärngre tömmar och kunde utnyttja hela banan på ett bättre sätt utan att behöva kuta som en galning efter Hisan i traven.

Hisan var superpigg och jobbade bra.
För Lenas del blev det vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0