Här va're livat

Efter en dags vila var Hisan på G rejält idag. Jag hade planerat in uteritt just för att han skulle få gå lite.

Det blåser idag och uttrycket vind under svansen var nog aplicerbart här.

Vi kom inte ut från stallplan innan det skulle hoppas och grejas först för en gräsklippare, sedan ensilageplast. Därefter träffade vi en traktor på ett fält. Bonden som körde var helt klart road av Hisans konster men var snäll och stannade traktorn, men jag såg minsann hur han drog på smilbanden.

Sedan släptes ett gäng glada hästar ut i en hage som vi skrittade förbi... en anledning till att skutta med andra ord.
Det dummaste var nog tanterna som jag träffade som var minst 50 meter bort som skrek att jag skulle skritta (jag travade) för att deras hästar inte skulle bli stökiga... men hallå. De skrittade också och deras hästar rörde  inte en min. Klarar man inte av det bör man nog inte rida ut.

Dock skall jag säga till Hisans försvar att han inte gjorde några större dumheter. Han brallade inte eller så, så han är förlåten sina busstreck. :D

Jag har också varit inne på Jägers och ridit Sir Remington idag. Övergångar, sidverts och skolor låg på schemat. Han var jämn och fin och svarade supper på allt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0