Ytterskänkel

Jag kom på idag att jag hade en sådan.

Jag undrar om inte mycket beror på att jag är så fruktansvärt ofokuserad hela tiden. Jag har grymt svårt för att koncentrera mig när jag är trött och kommer ut sent till stallet. Ridningen blir ju givetvis därefter.
Trött är jag för att jag hela tiden försöker för mycket. Men jag vill ju hinna med och om jag inte är i stallet på ett par dagar blir jag sjukt rastlös.

Det är ju bra att jag i vart fall oftast kan fokusera mera på helgerna. Fast vad spelar det för roll när resterande ridningar blir som det blir.

Jag upptäckte idag att jag nog hade en ytterskänkel, vilket gjorde en gigantisk skillnad. Jag har tappat bort den ett tag. Försöker jag fokusera på en sak tappar jag en annan känns det som.

Dagens ridning gick ut på att försöka gå fram. Jag hade hoppsadeln för att underlätta för mig själv. Jag ville ha lite go i skritten. Därefter fick han springa på rejält på halvlång tygel innan jag ens började rida på riktigt.

Jag försökte att inte joxa med handen och att han skulle reagera för skänkelhjälper. Alltså jag skulle inte vara på honom hela tiden utan han skulle gå fram själv. Det var i vart fall tanken.

Det blev en del protester till en början men en bit på vägen tror jag minsann att vi kom. Vi skall bara behålla det där och se till att det inte försvinner utan bara blir bättre.

Igår blev det inget hästande för min del förresten. Jag var på fotboll, hör och häpna. Kul att göra något annorlunda ibland faktiskt. Men det var den största anledningen till att hela min planering denna vecka är helt kajko.

I morgon har jag tänkt att hämta Lena på kvällen. Jag hoppas att det inte kommer något ivägen för då raseras hela resterande del av veckans haltande planering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0