Fredagsnöje

Fredag efter jobb och 15 grader och härlig sol.

Hisan och jag begav oss därför till Vomb för att möta upp med Skuttelin för en tur.

Vi begav oss ut på upptäcksfärd och hanmade mitt ute i urskogen kändes det som. Slutligen hittade vi den rätta vägen till slingan och kom på den mycket tidigare än vi brukar.

Hästarna var pigga och glada men i vart fall till en början reglerbara i alla gångarter.

För min del pallade inte kroppen av att hålla en pigg Hisan i vettig galopphastighet efter ett tag så han tog tillfället i akt och drog iväg.

Jag var totalt matt i benen och orkade inte hålla mig uppe utan föll fram. Det kändes som om jag hade ridit ett helt lopp men om sanningen skall fram var det bara ett fåtal 100 meter.

Är det verkligen så att jag inte har lyckats med att återhämta mig efter förra helgen? Katastrof i så fall. Det har ju gått nästan en vecka.

Nåväl det är inte så mycket att göra åt det utom att försöka återhämta och ta det lite lugnare nu i stället.

Hisan skötte sig utmärkt i övrigt och vi hade en skön runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0