Helg igen...

Detta med att hinna med att blogga på helgerna är tydligen svårare än att hinna med på vardagskvällarna...

Som vanligt glömde jag bort att skriva om Fölis i torsdags. Men hon sköter sig så bra att det inte är så mycket att skriva om.

Igår var jag nere igen. Jag lämnade vagnen som har stått kvar på gamla stallet. Men i och med att jag lånade domkraft och järnrör för att byta däck på släpet så vore det ju fasligt dumt att inte ta den med... och Fölis skulle jag ju ändå pyssla med i helgen så varför inte då.

Fredrik var med och fick agera stoppkloss medan jag konscentrerade mig på att lyfta bakben.
Jag lyfte massor av gånger och liten fann sig i att det skulle lyftas och hållas utan knussel.

Vi hann också med en liten tur till ridhuset. Start och stopp på komando fungerar om jag går på höger sida. Är jag på vänster är jag konstig... vi har lite att öva på där. Hon kan nästan gå undan för tryck också. Hon är duktig den lilla.

Jag red ett pass i dressyrsadeln på Melonbanan med Hisan. Jag kan verkligen inte begripa hur ett gäng bommar och ett par stöd kan vara farliga nog att kasta sig ifrån om de står i en hörna. Står de mitt på banan är det inget att hetsa upp sig för... hästar säger jag bara. Det verkar som om det där håller på att bli en fix idé precis som gösselkärran var i ridhuset tidigare.
Nåväl, han gick förbi otaliga gånger under passet men spände sig massor.

Idag har jag först varit i Vomb med tjejen som hoppade Hisan åt mig i somras. Vi red en runda på ca 1h och 15 minuter och galopperade massor. Hisan skötte sig kanon faktiskt och blev inte ens stark. Han gillade verkligen att få galoppera på extra.
Lite svettig var han efteråt och mycket nöjd.

Träningen slutade inte där.
Jag vet inte om jag nämde att jag hade tackat ja till att vara med i LCR:s dressyrlag?
Idag hade vi en "träning", eller jag skall nog kalla det ridning tillsammans.
Jag är reserv i laget men det verkar som om jag ändå kommer att få rida, helt klart vet jag inte förrän tisdag typ. Lagtävlingen går i LA:4 så det är "lite" över vår nivå. Vi kan ju allt utom möjligen att rygga... vi kan dock backa.
Men vi är sällan LA-mässiga i formen.
Eller nu på senaste tycker jag att jag har kunnat få igenom honom rätt bra själv. Han har kunnat bli stabil i formen både i trav och galopp... Sedan skall vi bara göra det samma innanför det där vita staketet... hmmm.

Spännade skall det bli i alla fall. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0