Torsdags terräng

Idag har jag varit på Velanders bana igen och ridit för Janne.

Jag var lite harig till en början och inte gjorde Hisan det bättre genom att bralla inte. Kul tyckte han ju att det var men lite får man ju uppföra sig...

Vi hoppade inte alls lika stora hinder som sist men i stället hoppade vi nya saker. Som ett inhopp till en sväng i backe och så ut över en ny stock.
Sedan fick vi lite bekymmer med nerhoppet för banken. Inte för att han inte hoppade utan för att han la av sådana jättebrallar efteråt varje gång... svårt att styra och göra något vettigt då.

På alla andra typer av hinder var han jättefin.

Vi hoppade vatten igen och denna gången var han mer avslappnad.

Hisan hade skitkul rent ut sagt och det märks att han tycker att det är kul.

Sista linjerna vi hoppade fick vi till en jämn och bra rytm. Jag skall försöka bevara den känslan och ta den med till nästa hoppträning.

Jag tycker att jag mer och mer känner i tid när jag har fel possition och oftast hinner jag rätta till mig själv. Men det sker inte helt automatiskt. Men bara att jag känner själv är ju bra.

Nu skall jag resa bort över helgen så Hisan slipper mig då. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0